SEB ny långivare till Intrum

Intrum adderar Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB) som ny långivare i den befintliga kreditfaciliteten (RCF), på samma villkor som övriga långivare, och ökar därigenom bolagets finansiella flexibilitet.

Intrum adderar SEB som ytterligare bankpartner i bolagets befintliga kreditfacilitet. SEB:s kreditåtagande uppgår till 275 miljoner euro och banken ansluter sig därigenom till en bankgrupp bestående av Nordea, DnB, Swedbank, Danske Bank, som alla erbjuder finansiering på samma villkor. Intrums revolverande kreditfacilitet (RCF) uppgår därmed till 1,375 miljarder euro.

Vi välkomnar SEB som ny långivare till Intrum och ser fram emot vårt kommande samarbete. Vårt skuldsättningsmål ligger kvar på 2,5x-3,5x, och med SEB som ny partner får vi en ökad finansiell flexibilitet och ett tydligt kvitto på vår förmåga att fortsätta attrahera finansiering till branschledande kostnadsnivåer, säger Danko Maras, ekonomi- och finansdirektör Intrum.

Thomas Moss, Group Business Control & Investor Relations Director,
tel: +46 8 546 102 02